Za bolj zadovoljno in manj stresno življenje s prakso pozornosti

Praksa oz “trening” pozornosti? Ne, ne bomo govorili o tem, kako eden drugemu podarjamo svoj čas in razvajamo bližnje. Govorili bomo o “treningu” pozornosti, ki se nanaša na uravnavanje čustvenih bojev, ki jih imamo sami s sabo iz dneva v dan, torej se bomo posvetili le sebi. A koristi bodo poleg nas kmalu občutili tudi naši bližnji.

Kaj je pozornost?

Pozornost je omenjena že v antičnih časih in izhaja iz zahoda (Budizen in Taoizem) in se jo vedno bolj vpeljuje tudi v moderen svet. Modernejši pristop pozornosti definira Kabat-Zinn, ki pravi, da gre za “posvečanje pozornosti na poseben način, z nekim namenom, v sedanjem času, brez obsojanja”. Kar bi pomenilo, da ohranjamo zavedanje naših misli, čustev, telesnih občutkov in vse kar nas obdaja v sedanjosti – brez obsojanja in kritiziranja. S prakso pozornosti se torej učimo zavedati sedanjega trenutka.

 

Pozitivni učinki

S prakso pozornosti se lahko naučimo bolje odzivati na negativna čustvena stanja, kot so anksioznost, stres, jeza, obžalovanje. S poglobljeno prakso lahko nadziramo naše misli oz. nam postopoma teh 1000 misli, ki nam krožijo po glavi, sčasoma uspemo nadzirati in se ukvarjamo z eno po eno. Običajno se v mislih ukvarjamo s preteklostjo in “premlevamo” reči za nazaj ali se nato fokusiramo na prihodnost. Oboje pa vodi do stresa in anksioznosti, kar povzroča pritisk na naš vsakdanjik.

Z redno prakso pozornosti, se lahko naučimo razumeti svoj um, njegovo delovanje in naše miselne procese. Naučimo se prepoznati in prekiniti nekoristne miselne procese. S tem ko postanemo bolj pozorni, lahko lažje nadziramo svoje življenje oz. lahko bolj aktivno nadziramo svoja čustva in izboljša se naše psihično in fizično počutje.

Kako se lotimo prakse pozornosti?

Najdi si prostor in čas, da boš lahko v miru sam s sabo. Bodi potrpežljiv in prvih rezultatov ne pričakuj čez noč. Veliko dela te čaka, a zagotovo boš na tak način dosegel mir v srcu in boš notranje bolj srečen.

  1. Misli in čustva

Zavestno poskušaj opazovati svoje misli in občutke. Skušaj jih opazovati že med nastajanjem. Nato čustva in  misli opazuj medtem ko potujejo skozi telo. Sčasoma poskušaj čustva in misli sprostiti in jim pusti da odidejo. Seveda je videti enostavno, vendar si za to vzemi čas in bodi potrpežljiv.

  1. Brez obsojanja

Med prakso pozornosti se ne obsojaj zaradi misli in čustev, ki se pojavijo, pa če so te slabe ali dobre.  Vse kar narediš je, da jih zaznaš.

  1. Sprostimo vse kar ne rabimo

S prakso pozornosti se poskušamo ne navezati na misli, ki se pojavijo. Če se pojavi boleča misel, jo poskušamo samo zaznati in se poskusimo zavedati kako se ob tej misli počutimo. Ste zaznali kakšne fizične spremembe v telesu? Kako je to zaznati? Kje ste to občutili? Ne trudimo se znebiti misli in občutkov. Le zapomnite si ta občutek. S pozornostjo boste lažje zaznali svoje misli. Ko jih zaznamo, ne storimo ničesar drugega. Zavedati se moramo, da so to samo misli in tako kot so prišle, bodo tudi odšle. So minljive.

  1. Nenavezanost

Če se navežeš na misli in občutke, se posledično počutiš ujet, žalosten, ne moreš dalje. Med neprestanim premišljevanjem se navežeš na misli, ki jih miselno ne moreš rešiti in se znova in znova pojavljajo. Z redno prakso pozornosti pa svoje misli opaziš in jim nato pustiš oditi. Vedno lažje se uspeš proti staviti negativnim učinkom in posledično napetostim in tesnobi.

 

Prakse pozornosti se loti postopoma in z vztrajnostjo. Tako boš svoje zdravje okrepil tudi notranje in se pričel veseliti reči, ki jih prej nisi opazil.