Tek škoduje – prenehaj teči!

Že kar nekaj časa razmišljam, kako naj se uprem vsem zvestim tekačem in tekačicam in predam svoje mnenje, zakaj tek škoduje. To želim dobronamerno. Vendar me boli, ko vidim, kako si ljudje škodujejo.

Na vsakem koraku slišim, kako danes že vsak teče, predvsem pa zato, da shujša. Nekako ne razumem trditve tekača, ko reče, da teče za sprostitev. Sprostitev v obliki težko-fizične obremenitve ne obstaja.
Zakaj torej trdim, da tek škoduje? Imam več argumentov, ki jih želim posredovati, predvsem za tiste tekače, ki se s tekom ne ukvarjate profesionalno, vendar ste se odločili, da boste tekli, ker je to najlažja oblika hujšanja. Napaka. Velika napaka. Torej, ko se odločim, da pričnem teči, je za večino populacije pomembno, kako lepo bom zgledal/a na tekaški “pisti”. Večina se ne vpraša, ali imam primerno obutev zase in predvsem ali sploh znam pravilno teči.

Vsaka oblika nepravilnega teka telesu škoduje.

Ker si z nepravilnim tekom uničujemo veliko večino telesa, hkrati pa izgubljamo neverjetno veliko svoje energije, ki je v današnjem hitrem in stresnem življenju tako zelo vredna. Kmalu bo ta primanjkljaj energije pokazal, da je ravno ta potrošena energija vzrok za večino bolezni. Naše dragoceno telo ni bilo ustvarjeno za prenašanje tako velikega stresa in obremenitve, ki nam ga vsakodnevno zada naša služba, obveznosti in situacije, v katerih se marsikdo “izgubi”,… torej že samo po sebi, na dan potrošimo preveč energije, nato pa gremo še teči in to zvečer, ko bi najbolj potrebovali mir in počitek.
Koliko tekačev med vami se je soočilo s težavo, da ko so pričeli teči, so dobili bolečine morebiti v kolenu, kolku ali križu? Tako se to prične. Prične, ker je nepravilna oblika teka zelo škodljiva za naše sklepe, hkrati pa je prekomerna teža še toliko bolj obremenjujoča pri poskokih, ki jih opravljamo med tekom. Sploh za mišice medeničnega dna, katerih se danes tematsko ne bom dotaknila. So pa zelo pomembne.

Tudi jaz sem bila zvesta tekačica. (slika je dokaz)

No, ne v tej meri, da bi tekla maratone ali polmaratone. Sem pa vsak drugi, tretji dan pretekla kakih 10 km. V mrazu, v temi, v vseh razmerah (tudi na -8). Samo, da sem šla. Ker je to bilo zame nujno. Tako sem zelo hitro dobila bolečine, najprej v kolenu, nato križu,… Sicer sem res imela osebnega trenerja (hvala Tomi), ki mi je pokazal, kako pravilno teči in lahko trdim, da znam teči, vendar vseeno se teka v tej meri nikoli več ne bom lotila. Energijo danes čuvam za druge stvari, življenje je še dolgo, da bi živela v nenehnih bolečinah in dodatnemu stresu, ki ga tek povzroča “potiho”. Pa sploh zvečer – da ja adrenalin poskoči in se težko umiriš. Nikoli več.

Draga dekleta in fantje. Prosim vas, da izberete šport, ki je primeren za vsakogar. Šport, kjer energijo čuvamo in pridobivamo, ne pa nepotrebno trošimo. Predlagam pohod, jogo, meditacijo pilates,… S tako vadbo se naše telo sprosti. Dihanje naj bo ves čas skozi nos. Pomembno za naše telo je, da imamo redno povišan srčni utrip, ki naj ne bi bil previsok.

Če pa že moraš it teči, prosim, naj bo to zeloooo počasi in ne več kot 5 km. In ne vsak dan. Maximum 3 x na teden. In prosim te, ne po sončnem zahodu. Naj bo to zjutraj oziroma do 17h.

Mimogrede, prava oblika izgubljanja telesne teže je prehrana. S prehrano boš naredila največ na svojem telesu. V kolikor pa želiš mišično oblikovano postavo, potem so primerni osebni trenerji, ki ti pripravijo pravilne vaje za to ter te vaje tudi pokažejo, kako izvesti pravilno.. Ne delaj si škode, misli z glavo.

O tem bi lahko napisala knjigo, vendar me bo že ta članek najbrž “pokopal” z obsodbami in protikomentarji vseh tekačev, ki jih tek zelo sprošča in jim daje energijo. No, tako vsaj mislijo.

P.S. Izvzeti so profesionalni tekači, ki vedo kako je potrebno teči in hkrati spočiti svoje telo. Članek je namenjen rekreativcem, ki se preveč ženejo.

Maja Mahne, osebno